Vlaamse Slotenmakers Unie

Aanwezig: Marc Vandevijver, Alain Bosny, Jellis Marrynen, Xavier Goegebeur

 

1. Goedkeuring van het verslag van de vorige vergadering

Verslag werd goedgekeurd.

 

2. Boekhouding en stand van zaken

Xavier doet een uiteenzetting van de boekhouding:

 

Lidgelden 18/19:

Het lidgeld bedrag op de site op pagina Lid worden werd aangepast naar de nieuwe: 250 + 100 = € 350 ex btw. Nieuwe leden betaalden reeds steevast dit bedrag.

Bijdragen Google Ads werden gefactureerd eind mei. Slechts 3 openstaande, zijnde Bevex (Patrick Loeckx, Harry Vaessen en Mike Maheu van Slotenmakerij Sanders). Die laatste heeft ook de gedragscode niet getekend en reageert op geen enkele mail. Dus deze heb ik al geschrapt van de kaart. Patrick & Harry kennen we en die zullen alsnog betalen.

Actuele stand rekeningen 29/09/2019 :: € 21.323,95.

  • FCO heeft betaald na 1 Betalingsherinnering.
  • Nog een aantal slotenmakers hebben betaald na een betalingsherinnering te krijgen
  • Nog te ontvangen facturen;
  • Joke + Niels Albert store
  • Nog te versturen ivm D-Day: EVVA, maar dan natuurlijk graag met een correcte afrekening.

De openstaande schuld van Marc Blondé bedraagt nog steeds 7.900 Euro zonder intrest.

 

3. Website

3.1 Algemeen

De site doet het heel goed. Sinds 6 juni kregen we een enorme bezoekerspiek te verwerken door de media aandacht met D-Day. We kregen in juni alleen al 6.337 bezoekers. Dit is ondertussen terug gaan liggen naar ons ‘normale’ aantal, rond de 1.200 bezoeken per maand.

Over een periode van 3 maanden (01/06 - 30/08) kwamen 8.663 bezoekers over de vloer, waarvan 8.424 nieuwe gebruikers. Er werden alles samen 10.750 sessies geregistreerd waarvan 23.988 paginaweergaven en 4.048 doelen behaald (37,66%) waarvan 5.528 totale gebeurtenissen op de homepagina, ledendetail, ledenlijst en sponsors.

 

3.2 Google Ads campagne aug. 19

In de afgelopen 30 dagen van 30/07/2019 t/m 28/08/2019 werden we reeds 11.862 keer vertoond, waarvan 681 kliks en maar liefst 173 conversies (25,40%) uit voortkwamen met een CTR van 5,80% wat ondertussen al zeer goed is. Uitbesteed advertentiebudget voor deze periode is € 396,30. Totaal budget werd sinds mei al verhoogd naar € 400/maand. Nu dat alle gelden binnen zijn ga ik opnieuw berekenen dewelke verhoging de volgende wordt.

Alle gebeurtenissen en kliks worden secuur gemeten via Google Tag Manager & Google Analytics.

De rapportage die ik jullie iedere maand doorstuur is ondertussen uitgebreid zoals beloofd:

  • Overzicht Campagnes
  • Overzicht Advertentiegroepen
  • Overzicht Acties Homepagina (kaart)
  • Overzicht Acties Ledenpagina (lijst)
  • Overzicht Acties Ledendetail (profiel lid)

https://datastudio.google.com/reporting/1wgPZgNwnKT1mJFoZ9af2VDjlHmtnRyzp/page/OvZj?s=ri6R-61bhK0

Ondertussen heeft ieder lid nu een apart rapport. De rapporten zijn niet per link te verkrijgen, wel zal ik telkens moeten exporteren naar PDF, maar als dat 1 of 2 keer per jaar is, dan valt dat nog mee. Ik had daar al eerder een voorbeeld van doorgestuurd.

Bij degene die geen website hebben (een stuk of 5 leden) zijn er verkeerde kliks gemeten zogezegd op de website, maar dat is fout en krijg het niet direct rechtgezet, maar dat was iets dat ik over het hoofd had gezien. Doordat de De TAG correct is en wordt uitgevoerd met de TRIGGER “ga event - ledenpg - klik website - trigger” moet die voldoen aan volgende 2 voorwaarden:

De eerste voorwaarde is dat men op de ledenpagina moet staan. Dat is correct. De tweede voorwaarde is dat met moet klikken op een URL die begint met http of https. En hier zat dus de spreekwoordelijke adder onder het gras. Als ik bijvoorbeeld op de pagina “ https://www.vsu.be/nl/leden/depoorter/ “ sta en ik klik op deze pagina op een link (voorbeeld: één van de sponsors links, recent nieuw rechts, …) dan wordt de trigger (en dus ook de tag) geactiveerd en kregen we dus een “foute” registratie. De trigger werd aangepast met nog 2 extra voorwaarden zodat deze foute kliks niet meer worden gemeten.

 

3.3 SEO Campagne

Voor alle andere zoekwoorden scoren we top 3. Slotenmaker staat nu op positie 3, organisch, lokaal bij mij is dit 5. Andere zoekwoorden werden verzameld en die scoren allen top 5, behalve ‘slotenmaker in de buurt’ wat toch 200 keer per maand gezocht wordt zien we staan op 32. ‘Malafide slotenmakers’ op 24. Ik ga nu de komende maanden focussen op die 2 als dat goed is.

 

3.4 Facebook campagne jul. 19

In juli werd 1 fb campagne gepromoot. Zie screenshot.

  • Type bericht: Bericht / Video
  • ThruPlays: 10.934
  • Bereikte personen: 13.160
  • Klikken op links: 97 (7,2%)
  • Videoweergaven totaal: 12.068
  • Kosten: € 50,00

 

3.5 Blog

In juni werd vooral geblogd rond D-Day met die video’s e.d. – en op 13/08/2019 werd ons fameus artikel geblogd over hoe driest die malafide slotenmakers te werk gaan + een overzicht van een aantal site.

  • 13/08/2019 :: Zo driest gaan malafide slotenmakers tegenwoordig te werk
  • 10/07/2019 :: Beveiliging expert BEVEX
  • 24/06/2019 :: D-Day: De dag waar de VSU de unieke Gedragscode voor Slotenmakers officieel ondertekende
  • 07/06/2019 :: Persmededeling door Kris Peeters over de Gedragscode die op 6 juni 2019 officieel ingehuldigd werd 29/05/2019 :: De VSU geeft malafide slotenmakers minder kans om consumenten op te lichten

3.6 Nieuwsbrief

De laatste nieuwsbrief werd verstuurd op donderdag 27/06/2019.

 

4. ANPI / S3 / FNS / BENOR

Op de Algemene vergadering gaan we rondhoren bij onze leden wat we gaan doen met ons S3 label. Gaan we dit behouden, of sluiten we aan bij een ander keurmerk?.

 

5. Groepsaankoop cilinders

Op de Algemene vergadering zal er en keuze kunnen gemaakt worden door onze leden, voor het aanwerven van cilinders. De keuze kan gemaakt worden uit Evva, Dom en Winkhaus. Ook kan er gekozen worden om geen cilinders aan te werven. Op basis hiervan zal het bestuur de beslissing nemen.

 

6. Juni D-Day

Alle facturen zijn binnen en werden betaald. Niels Albert Store gaan we mee wachten tot er effectief bonnen worden verbruikt.

 

7. Huishoudelijk reglement

Dit word de komende maanden bekeken om over te gaan naar een vereenvoudigd lidmaatschap, en zal voorgesteld worden op de volgende algemene vergadering.

 

8. Algemene Vergadering 2020

Voor de voorbereiding van de Algemene vergadering zal contact worden opgenomen met Assa Abloy, of het mogelijk is daar de vergadering te laten doorgaan. Eventueel in combinatie met voorstelling van nieuwe producten of fabrieksbezoek.

 

9. Allerlei

  • Er zal een mail gestuurd worden naar de sponsors, wie eventueel bereid is om het komende jaar op de achterzijde van de lidkaarten te staan. Dit aan de prijs van 1.250 €/jaar ex btw.
  • Graag zouden wij ook dit jaar nog een uitstap of samenkomst voorzien begin december voor onze leden.
  • Suggestie’s zijn altijd welkom. Hiervoor zal ook gecommuniceerd worden via onze WhatsApp groep.
  • Voor TOP security werd er nog een artikel voorbereid, is al binnen en zal eind september gepubliceerd worden.
  • GDPR – nog te doen, maar zal grotendeels gaan hoe en wat wij doen met de data van de leden. Is nog voor dit jaar.
  • Wanneer iemand lid wordt en betaald heeft, zijn dit tegenwoordig de stappen die worden uitgevoerd om hen lid te maken;
    • Toevoegen Ledenlijst excel
    • Toevoegen Profiel / kaart website vsu.be
    • Toevoegen Nieuwsbrief / mailchimp
    • Toevoegen Google contacten
    • Toevoegen Google Tag Manager: URL's als variabelen toevoegen + VERZENDEN
    • Toevoegen Google Data Studio: rapport / filters aanmaken
    • Toevoegen Google Ads: regio’s/gemeenten rondom het lid als die er nog niet zijn
    • Toevoegen Whatsapp
    • Gedragscode doorsturen Alain
    • Foto's doorsturen lidkaart Alain met up-to-date ledenlijst

 

9. Volgende vergadering

 

De volgende bestuursvergadering is op donderdag 10 oktober in Sint-Niklaas om 19.00u.

Bestuursvergadering VSU, 29 augustus juni 2019, Mechelen

Verslaggever: Alain Bosny

Copyright 2024 Vlaamse Slotenmakers Unie. Alle rechten voorbehouden. Privacyverklaring | Cookies | Disclaimer | Sitemap