Vanaf zaterdag 27/03/2021 veranderen volgende COVID-19 maatregelen.
Hieronder een kort overzicht.
- De winkels mogen enkel nog op afspraak open zijn.
- Het aantal klanten dat tegelijk in de handelszaak aanwezig is, moet steeds beperkt blijven tot 1 klant per 10m², met een max van 50 personen.
- Klanten mogen max. met 2 komen, zolang het gaat om personen die onder hetzelfde dak wonen.
- Dienstverlening waarbij geen anderhalve meter afstand met de klant kan worden gegarandeerd, is verboden.
- Voor werken bij particulieren of bedrijven zijn het de paritair comité nummers die deel uitmaken van de Bouw of gerelateerd die mogen werken uitvoeren.
- Dringende interventies zijn altijd toegestaan. Wel te verstaan volgens het protocol die wij hebben opgemaakt.
SECTOR PROTOCOL
- Plexi schermen op de toonbank waar nodig.
- 1 klant per 10m² winkelruimte of 1 klant per keer binnenlaten.
- Afstand aanduiden per 1,5m.
- Ontsmettende handgel in display voor de klanten.
- Flacons met ontsmettende handgel voor winkelbedienden.
- Zoveel als mogelijk klanten laten betalen via overschrijving, in 2e instantie via bancontact, cash wordt vermeden.
- Zeer regelmatig ontsmetten van bancontact toestel en balie.
Ter bescherming van de medewerkers
- De bureaus worden voldoende ver uit elkaar geplaatst om minstens anderhalve meter afstand te kunnen bewaren.
- Telewerk wordt waar mogelijk aangemoedigd.
- Collega’s werken afwisselend van thuis en van op bureau om aantal werkenden op bureau te beperken.
- In atelier slechts 1 medewerker aan het werk, uitzonderlijk 2 (in normale omstandigheden tot 4 op hetzelfde moment)
- Minstens 1 keer per dag worden alle voorwerpen die door meerdere personen aangeraakt worden ontsmet (klinken, schakelaars, kopiemachine…)
- Voldoende zeep en handgel zijn ter beschikking.
Ter bescherming van de techniekers op de baan worden volgende maatregelen genomen.
- 1 technieker per camionette
- Mondmaskers, ontsmettende handgel en handschoenen zijn ter beschikking per voertuig en worden aangeraden te gebruiken !
- Werkbonnen moeten tijdelijk niet afgetekend worden door de klant.
- Spreiding van de werkuren, vooral aanvangsuur van de techniekers op de baan zodat de ze niet op hetzelfde moment op bureel aanwezig zijn.
- Klanten worden bij het maken van een afspraak gevraagd voldoende afstand te bewaren van onze techniekers wanneer die langs komen.
Zorg goed voor elkaar! Samen komen we hierdoor!